Tuesday, April 17, 2012

Macam Mana Nak Cari DUIT ONLINE

Macam mana nak cari duit dari internet. Dok depan laptop di rumah dan dapat duit? Banyak jugak website, terutamanya yang Melayu yg mengecas pembaca untuk diorang share maklumat. Tak kurang jugak yang free.

Hah! Yang ni FREE aje. Niat nak membantu semoga dapat saham akhirat.

  1. Anda ada skill? Ni ada kerja betul tapi macam konsep telecommuting lah. Memang telecommuting pun, bezanya, ni lebih mudah dan lebih mudah proses biasa mencari kerja. Banyak yang scam tapi insya Allah, masih ada yang genuine contohnya macam genuinejobs.com. Saya pun tengah try beberapa tempat dan akan bagi review insya Allah. Cubalah. Anda boleh scrutinize satu-satu sampai beratus-ratus job tapi saya rasa, untuk kebanyakkan orang, fokus pada beberapa sahaja yang berkaitan dan atur strategi untuk mendapatkan job tu.
  2. Kerja freelancing. Lebih kurang macam #1
  3. Tulis Product Review mengulas mengenai produk-produk di consumersearch.com/jobs
  4. Kalau anda adalah seorang yang pandai dalam fotografi, bolehlah menjual hasil tangkapan gambar anda di laman web seperti  istockphoto.com dan shutterpoint.com. Setiap kali orang nak pakai foto yang anda ambil, anda akan dapat bayaran royalti. Tapi untuk dapat letak gambar2 tu sememangnya mempunyai syarat yang mudah sekiranya anda memang seorang yg dah ada skill-skill tu.
  5. Ambil bahagian dalam kajiselidik online. Banyak jugak yang menipu tapi ada satu ni, valuedopinions kut, saya dapat RM5.00 kut baru2 ni.Tapi ada sekali tu internet connection slow macam tuntung (adik beradik labi-labi dan kura-kura serta penyu-penyu) dah tersilap, respon tak consistent, dah tak dapat dah
  6.  Adsense, Nuffnang dan yang seumpamanya. Adsense sangat ketat peraturan terma dan syarat-syarat beliau. Jangan harap nak menipu sebab 99% kebarangkalian anda akan kantol dan tak dapat sesen pun. Tu sebab saya pakai Nuffnang hehee.. tapi saya tak menipu yee... Kalau ada orang lawat, alhamdulillah. SEO pun saya tak pakai (buat masa ni).
  7. Bersambung.. akan diolah lagi... save dulu


1 comments:

  1. Silahkan mampir
    http://foxxic.blogspot.com
    ada info situs ptc terbaik 2012 terupdate tiap bulannya

    ReplyDelete

About This Blog

Lorem Ipsum

Lorem Ipsum

Lorem

Link Count Widget

Kelaster Pete

tracker

enough nang

Followers

Web Design

My Photo
Helmi
About...
View my complete profile

Cari sampai dapat...